Kevin en Melina op wereldreis

See ya Australia!

Een week geleden zaten we nog in Brisbane, nu alweer in de ‘hoofdstad' Sydney. Natuurlijk niet de echte hoofdstad (dat is Canberra), maar met recht wel de grootste stad van Australië te noemen. Wat een verschil en wat een verademing; eindelijk eens een echte stad. Hier dus wel een bruisende boulevard zoals je in een havenstad zou verwachten en hier ook wel meer dan één lange winkelstraat! Toch heb je niet het gevoel dat je in Australië loopt door de overweldigende hoeveelheid aan Aziatische mensen. Er is een aparte China Town in Sydney, maar in alle aspecten druppelt de Aziatische invloed door; het eten, de winkels, de kappers en zelf Aziatische marktjes. Wel erg gezellig en we genieten er met volle teugen van. Het stuk tussen Brisbane en Sydney wat we aangedaan hebben (Port Macquarie, Coffs Harbour en Newcastle) had niet echt veel om het lijf, behalve saaie campings en uitgestorven centra. Niet echt om over naar huis te schrijven en dus doen we dat ook lekker niet ?

Laughing

Bij aankomst in Sydney zijn we terecht gekomen op een camping iets buiten de stad, wat eigenlijk een natuurreservaat is. Dat hebben we geweten! Toen we 's avonds laat terug kwamen uit de stad en de auto uitstapte, sprong er meteen een Possum de boom in. Iedereen in Nederland weet wel hoe een muis eruitziet, nou dit is ongeveer een muis, maar dan 50 keer groter...en met een harige staart. Natuurlijk is dat beestje daar vrij veel voorkomend, maar wij natuurlijk meteen met de camera in de aanslag om dit exotische wezen vast te leggen. Niet wetend of ‘ie ook mensenvlees zou eten zijn we toch maar even op afstand gebleven. Ook liepen er daar (zoals op elke camping) brutale kalkoenen rond en 's nachts ook Bandicoots (een klein soort Possum). Wanneer je naar de wc of douche loopt, hoor je weer het nodige geritsel rond je voeten en even rustig een broodje eten zit er niet in vroeg in de morgen, want een Kookaburra (grote vogel, zoek maar op Google!) pakt zo je boterham met salami uit je handen. Kevin heeft het ternauwernood overleeft en kan er nog steeds niet over uit dat hij van het uitzicht stond te genieten en vervolgens in een hap lucht beet. Onvoorstelbaar! De eerste avond zijn we gelijk naar de eerste rugbywedstrijd van het seizoen gesneld, een soort Johan Cruijff-schaal voor rugby: the Charity Shield. Geweldige wedstrijd tussen de South Sydney Rabbitohs en de St. George Dragons in een stadion met een capaciteit van 70000 mensen! Australian sports op en top!

Binnen het drukbewoonde centrum hebben we de daaropvolgende dagen natuurlijk weer het nodige toeristische ondernomen. Zo zijn we naar de Sydney Tower geweest van waaruit je een goed uitzicht hebt over de hele stad en waar je een virtuele toer door Australië maakt. Ook lekker door de stad gelopen en al haar veelzijdige parkjes en...last but not least...het Opera House! Knap staaltje architectuur dat we eens vanaf een terrasje in de zon met een biertje, wijntje en pistachenootjes goed bekeken hebben. Toch de beste manier om zoiets te doen lijkt ons. Ook de volgende dag weer sightseeing naar het Luna Park (soort van kermis attractiepark) en Darling Harbour waar we met de ferry heengegaan zijn. Alles is prima te bereiken met het openbaar vervoer, dus de stad hebben we tot in de puntjes bekeken.

De daarop volgende dag lieten we de stad voor wat het was en zochten we de natuur weer op: The Blue Mountains, welke zijn naam dankt aan de gassen die de vele eucalyptusbomen vrij laten waardoor (als de zon er op schijnt) een blauwe waas over het dal hangt. Prachtig! Vanuit Wentworth Falls kun je verschillende wandelroutes doen (variërend van 30 minuten tot 5 uur) en Klomp en co. besloten natuurlijk die van 5 uur te doen, maar ervaren als we zijn (lees hartkloppingen na 50 traptreden) deden we er gelukkig maar 2,5 uur over. Van iedere minuut hebben we intens genoten, want wat zijn die bergen fantastisch! Je loopt van de ene waterval naar de andere om vervolgens een hoek om te gaan en langs rotswanden een metersdiep dal in te kijken. Lunchen onder aan de voet van een waterval is absoluut het toppunt van genieten! Daarna door naar Katoomba om daar met een treintje de steilste treinrails ter wereld af te gaan. Wel 30 hele seconden! En dat samen met luidruchtige Spanjaarden en stinkende Chinezen. Toeristisch en een beetje een anti-climax dus, maar ook dat hoort er bij! De foto's liegen er in ieder geval niet om.

Nu alweer de laatste dag in Australië, want morgen vliegen we door naar Nieuw-Zeeland, Christchurch. Vandaag dus weer de tassen ingepakt en de camper schoongemaakt en ingeleverd. Voor deze nacht hebben we een hostel geboekt in hartje Sydney en voor de zekerheid (na Melina d'r horrorverhalen) maar een double room geboekt, dus lekker onze eigen kamer. Het ziet er allemaal prima uit, ventilatortje op de kamer, koelkastje, balkonnetje; prima te doen dus. Morgenochtend worden we om 6.15 opgehaald voor het hostel en naar het vliegveld gebracht en dan zijn we er weer klaar voor! In Nieuw-Zeeland staat er weer een camper op ons te wachten, deze keer wat groter. Het was nog even spannend of we nog wel een camper konden huren in Nieuw-Zeeland aangezien het daar hoogseizoen is, maar met een beetje geluk is alles weer op z'n pootjes terecht gekomen. Op 1 april vliegen we vanaf Auckland naar Denpasar, Bali, dus we hebben 27 dagen in Nieuw-Zeeland, wat gezien alle mooie plaatjes die we nu al gezien hebben, misschien wel te weinig is. We zullen het snel gaan ondervinden. Morgen dus goodbye to the mates and hello to the kiwi's!

Dikke kus, Kevin & Melina

PS. Door een supersonische internetverbinding in het hostel zijn zowat alle fotootjes te bekijken van onze reis door Australië op http://flickr.com/photos/kevinenmelina!

Laurens

Nice nice! Door naar NZ!!! :)

Victor :)

Mooi verhaal over Australië en nu net zo genieten in Nieuw-Zeeland.
Veel plezier en snel tot hoors/mails

Geoffrey

Goed bezig! Je hoort altijd de mooiste verhalen over Nieuw-Zeeland dus ik ben benieuwd. Waar blijft trouwens het volgende korte filmpje?

Renske

Klinkt allemaal erg goed, ook 'even' de foto's bekeken: ziet er super mooi uit en jullie zien er ook uit alsof jullie lekker tot rust gekomen zijn ;)

Op naar Nieuw-Zeeland! Fijne reis ;)

Sorina

Ha mensen!

Dat klinkt weer allemaal geweldig! 27 dagen is zeker kort voor Nieuw-Zeeland, maar jullie zullen er vast een fantastische tijd hebben. Hebben jullie trouwens bij dat steile treintje in de Blue Mountains het waarschuwingsbordje gezien? Keep arms and legs inside: limbs are diffcult to replace!
Anyway, goede vlucht en geniet van NZ!

Liefs, Sorina

Barry

Geweldig om te horen dat het allemaal goed gaat met jullie andere van de wereld bol .Nog bedankt voor jullie interresse bericht over mijn kaak .
Geniet en veel plezier.
Groetjes

Barry

kant vergeten

mama

hai luitjes

wat een lekker leesvoer was dit weer
lekker genoten van jullie verhaal
heb ook de foto s bekeken wauwwwwwwwwww
nog niet alles is wel erg veel heb wat bewaard voor de volgende keer
hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad tot horens weer
dikke kus en knuffel van mama

Marijke

Wat een heerlijk verhaal, geniet er steeds weer van
en heb zelf ontzettend veel zin om weer te gaan
avonturen......!!
Veel plezier in in Nieuw Zeeland en we verwachten
weer mooie verhalen!
Liefs

Oma

Hallo klomp & co, Australie hebben jullie mooi op je sloffen gedaan. Ik kijk uit naar her volgende continent. Liefs ,dikke pakkerd, Oma.

Henk en Cynthia

Heey Kevin en Melina,
Was gezellig op de camping in Sydney. Heel veel plezier in NZ en misschien tot in Azie :D
Xxx

Astrid

Elke keer als ik jullie site bezoek krijg ik weer een soort van JALOERS! gevoel ;-)
Wat een prachtige foto's!
Genieten jullie nog wel een beetje?? Haha!
Nog bedankt voor het bericht op Hyves trouwens.

Groetjes,
Astrid

rinske

super gave foto's hebebn jullie weer van Nieuw Zeeland !!!!wauuuwww..

kuss

oma ria en opa ad

Hallo Kevin en Melina, dank je wel voor de kaart. Wij horen dat jullie het heel erg naar je zin hebt. Wij wensen jullie nog een fijne tijd. Wij hopen dat jullie gezond weer terugkomen. Dikke kus van ons, oma en opa