Kevin en Melina op wereldreis

Overleven in Thailand

Sorry, sorry, sorry! Het is alweer veel te lang geleden dat we een update hebben geplaatst in de vorm van een verhaal of überhaupt vrienden en familie hebben gesproken. Laten we het houden op het veel te drukke schema van de afgelopen weken. Zowel de laatste 2 weken in Thailand als de laatste paar weken in Kenia, Tanzania en Zuid-Afrika zaten helemaal volgeboekt. Daar komt nog eens bij dat ook normaal functionerend internet een stuk lastiger te vinden is op dit voor ons nieuwe continent...We willen maar zeggen: we zijn jullie niet vergeten hoor!

De laatste twee weken in Thailand waren minstens net zo leuk als de eerste twee, maar bevatte wat meer dan zon opvangen om een kleurtje te krijgen die na 3 weken alweer compleet verdwenen is (grmbl). In het noordelijke stadje Chiang Mai hebben we een Muay Thai-boxing wedstrijd bezocht in de lokale arena. Dat gaat er flink hard aan toe moeten we zeggen, maar was erg leuk om te zien! Acht partijen waarin twee knock-outs zelfs, waaronder één van onze nieuwe Thaise vriend die we ontmoette terwijl hij flyers aan het uitdelen was voor zijn eigen wedstrijd. Helaas was hij zelf degene die sterretjes moest tellen en een flink pak rammel kreeg van een gast uit Engeland. Gelukkig herkende hij ons nog wel een paar dagen later dus echt veel hersenbeschadiging zal ‘ie niet opgelopen hebben.

Chiang Mai is verder een erg relaxed en leuk stadje met eindelijk eens vriendelijke mensen (in tegenstelling tot het toptoeristische Bangkok en Koh Samui). In Chiang Mai hebben we ook nog een ééndaagse jungletrek gedaan inclusief white-water rafting en olifantrijden. Gelukkig was de groep heel erg gezellig, want de dag zelf viel een beetje in duigen. Een korte samenvatting: het olifantrijden was hoogst oncomfortabel, vooral voor Kevin die op de nek van dat arme beest moest zitten en geen houvast had. Tijdens de junglewandeling naar een waterval waar je heerlijk in zou kunnen zwemmen, kwam het opeens met bakken uit de hemel waardoor het pad bijna onbegaanbaar was. En bij het raften zijn we (en Periyan, een Nederlandse meisje wat bij ons in de groep zat) bijna verdronken nadat we omsloegen en onder stilliggende rafts plus bemanning terecht kwamen en dus niet omhoog konden komen (tot 3 keer toe) om adem te halen. Niet fijn in een rivier met level 5 versnellingen en grote rotsblokken die niet te ontwijken zijn (en pijn doen als je helm al afvliegt voordat je het water raakt). Nadat Melina een beetje was bijgekomen van de paniek, Periyan uit het water was gehezen en Kevin weer op adem was, besloten we (nou ja, Melina) maar de rest van het rafting-avontuur te laten schieten en ons klaar te maken voor het rustigere werk: bamboo-floaten. Precies! Heerlijk relaxed van het riviertje af dobberen op een vlot van bamboe. Dat ging gelukkig allemaal wél zoals gepland. Al met al een spannend dagje met hoogte- en dieptepunten die we 's avonds hebben afgesloten met een heerlijk diner voor vier (Alex, een Portugees, ging ook gezellig mee) en de nodige toasts op ‘het leven', haha.

De laatste paar dagen in Chiang Mai hebben we een auto gehuurd en zijn we in vier dagen het prachtige noordwesten van Thailand doorgecruised. Chiang Rai, de Golden Triangle (Thailand, Burma en Laos komen hier samen), en het relaxte backpackersplaatsje Pai, verder een overnachting gedaan in Mae Sariang en het nationale park van Doi Inthanon (de hoogste berg van Thailand) verkend. Vier dagen lang schitterende uitzichten, vriendelijke mensen, leuke guesthouses en vooral heel veel bochten maakten de autohuur wederom een succes, alhoewel er echt iemand geld moet investeren in de Thaise radio, want de muziek die daarop uitgezonden wordt is niet om aan te horen

Cool

Op de weg terug naar Bangkok hebben we nog twee dagen uitgetrokken voor het historische Sukothai waar we op een (roze) brommer even wat cultuur van de vroegere keizers in Thailand hebben opgesnoven. De laatste 4 dagen in Bangkok waren veel te lang en warm. We hebben vanuit Bangkok nog wel een dagtrip gedaan naar de veel te toeristische Dumnoen Saduak Floating Market en de Tiger Temple, flink ingeslagen in souvenirtjes en kleding en ons derde goedgevulde pakketje met koopwaar richting Almere gestuurd.

We verlieten Bangkok met een ontzettende langdurige hoosbui die de straten in het centrum al binnen vijf minuten blank liet staan. Half surfend en bliksemschicht ontwijkend bracht de taxi ons naar het vliegveld waar wonder boven wonder geen één vliegtuig vertraging had (daar kan China nog wat van leren!).

Het contrast kon weer niet veel groter zijn toen we de volgende ochtend aankwamen in Nairobi, Kenia. Enorme droogte zorgt ervoor dat er 4 van de 7 dagen per week geen stroom meer wordt geleverd (hydro-energie), dat een liter drinkwater meer kost dan een liter benzine en hele meren opgedroogd zijn. Uiteraard hierover later meer. Voor het gemak hebben we ons reisverhaal in tweeën gedeeld, vandaar de twee mailtjes met onze twee reisverhalen. Melina wilde een wat ander soort reisverhaal schrijven over Kenia, dus: to be continued...

Oh, last but not least: vrijdag 23 oktober om 10.35u stappen we uit het vliegtuig en zetten we weer voet op Nederlandse bodem! De maanden vliegen voorbij...

Frown

Groetjes en knuffels Kevin en Melina

Geoffrey

Okee dan de verhalen zijn weer terug! Nu de video's nog,....ik verwacht toch wel enkele close-ups van leeuwen en dat soort lieve huisdieren.

Kimmy

Wow oke ehm ik wil jullie niet terug zien in een kist oke:P! Ben benieuwd naar het afrika verhaal!

xxx

Harry

Wat heerlijk om weer uitgebreid jullie verhalen te kunnen lezen. We zijn jullie ook zeker niet vergeten hier hoor! Nog een maand...dan is dit avontuur voorbij. Jammer voor jullie maar ik vind het wel heel erg fijn om jullie straks weer hier in dit kleine kikkerlandje terug te hebben hoor! Dan maar gewoon raften in Zoetermeer hè? Avontuurlijk genoeg!

XX

Sorina

Hey mensen.
Wat een eng verhaal van dat raften zeg, ik proost nog een keertje met jullie mee op 'het leven' ;).
Nu snel jullie volgende verhaal lezen!

x Sorina

Laurens

Eindelijk weer verhalen :)
Geniet er nog even van!!!

Paul

Ga gelijk de Afrika avonturen even lezen ;-)

mama

He he eindelijk weer leesvoer
Geweldig weer wat jullie allemaal meemaken
Ben wel blij dat jullie al snel weer thuis komen
Maar geniet deze laatste maand er nog maar van
dikke kus en knuffels van mij

Oma

Jullie schrijven wel relext maar ik denk dat je toch wel behoorlijk geschrokken zijn van dat "raften"en verder heel bezadigd op een bamboe vlotje zijn gaan zitten,dat doen ze meestal op mijn leeftijd!!!Hoop dat Afrika beter zal bevallen.
Geniet maar ,1 maand is snel voorbij ! Liefs,Oma.

Ann

Wowiee! Heftig verhaal zeg..
Gelukkig hebben jullie het er heelhuids vanaf gebracht!
& dan zetten jullie 23 oktober al weer voet op Nederlandse bodem, dat is snel!
Guess what er de week daarna gaat gebeuren: oplevering van mi casa!
Nou, dan ga ik nu snel het Afrika-verhaal lezen :D
Kusjes!