Kevin en Melina op wereldreis

SUNSHINE Coast!

Jaaaaaaaa!! We hebben ZON!

Laughing
. Natuurlijk is het weer niet alles bepalend als je een jaar om de wereld gaat reizen, maar toch is een zonnestraaltje af en toe erg aangenaam. En waar beter sunshine te vinden dan aan de Sunshine Coast, zoals de naam al doet vermoeden?! We hebben in de tijd tussen ons laatste verhaal en deze nieuwe update weer heel wat kilometertjes afgelegd, maar hier is ie dan: vanuit een warm, broeierig, maar aangenaam Brisbane. Sinds 3 weken eindelijk weer in de file gestaan op weg naar deze halve metropool. Dan merk je opeens hoe snel het went om geen auto tegen te komen op weg naar het zuiden.

Een week geleden zijn we vanuit Rockhampton vertrokken naar Hervey Bay, een kustplaatsje dat in het hoogseizoen ongetwijfeld bezaaid zal zijn met toeristen. We kwamen aan (je zou bijna zeggen natuurlijk) in de stromende regen en zoals standaard geworden is bij onze aankomsten in plaatsjes, zijn we naar een toeristeninformatiecentrum toegezwommen. Altijd even op zoek naar leuke dingen in de buurt om te doen en wat kaarten. Vanuit Hervey Bay kun je makkelijk naar Fraser Island afreizen; K'gari, zoals het door de Aboriginals genoemd wordt, letterlijk vertaald ‘paradijs' en dat konden we natuurlijk niet laten schieten. Toch waren we nog ongerust over het weer, want wat moet je op een eiland als je er net zo hard weer vanaf stroomt? De oude heks bij het informatiebureau vertelde ons dat het de komende dagen stralend weer zou worden, maar de receptiemedewerkster van de camping vertelde precies het tegenovergestelde. Voor de zekerheid hebben we een dag afgewacht. De volgende dag: stralend weer en dus de hele dag aan het zwembad gelegen. Volgende keer toch maar dorpsgekken geloven! Desalniettemin hebben we de dezelfde dag toch de tweedaagse tour geboekt naar Fraser Island waarbij we de volgende ochtend vroeg opgehaald zijn. Het eiland doet zijn naam eer aan; het was werkelijk prachtig. We hadden de eerste dag stralend weer en hebben heerlijk gezwommen in kraakhelder water en genoten van topuitzichten. 's Avonds hebben we met de groep (die eerst alles behalve spraakzaam was) heerlijk gegeten en daarna zijn we in slaap gevallen in ons eerste tweepersoonsbed in een luxe tent. De volgende dag liet de zon ons in de steek en begon het om 10 uur 's ochtends te regen en is het niet meer gestopt. Hoogtepunt van de tour, zwemmen in Lake Birrabeen met haar witte stranden en ongelooflijk helder water (wanneer je tot je nek in het water staat, kun je nog steeds je tenen tellen) was daarom minder adembenemend dan het zou moeten zijn door de regen, maar alsnog fantastisch. De foto's verschijnen uiteraard binnenkort op Flickr.

Vanuit Hervey Bay zijn we weer doorgereden naar de Sunshine Coast. Zon, hoge golven, surfers en lekker eten maken deze streek een echte toeristische trekpleister. Kevin trotseert de golven met zijn zeer professionele piepschuimen bodyboard terwijl Melina druk bezig is met het vasthouden van haar bikini topje dat door diezelfde golven gevaarlijke dieptepunten bereikt (dit dan weer tot het grote plezier van Kevin). Waar toeristen zijn, zijn ook torenhoge toeristenprijzen helaas. Zo begonnen we met campings van 20,- dollar per nacht en nu zitten we al met gemak op de 30,- dollar per nacht of meer. Wildkamperen zit er op sommige plekken niet in aangezien er geen openbare toiletten en douches zijn en campings deze 's nachts op slot doen, dus zit er niets anders op dan braaf deze prijzen betalen.

Na een paar dagen relaxen was het weer tijd voor wat activiteit en hoe! Misschien wat overdreven maar we hebben op een dag maar gelijk een hoge berg beklommen en kilometers gelopen in het prachtige Noosa National Park waar we onze eerste echte wilde koala gezien hebben. En dit alles onder het genot van een brandende zon. Zweten en genieten dus! Op een misschien nog wel warmere dag zijn we naar The Australia Zoo geweest; Home of the Crocodile Hunter Steve Irwin. Beiden zijn we niet echt fan van dierentuinen, maar dit is een dierentuin van een ander formaat dan dat wij ze kennen. De dieren hebben alle ruimte en zien er goed uit en bovendien is geen van de dieren uit het wild gehaald om tentoongesteld te worden, maar juist om gered en verzorgd (na bijvoorbeeld een ongeluk) te worden.

Vandaag hebben we Brisbane ontdekt via bus, trein en ferry. De steden in Australie hebben niet veel om het lijf (beetje te vergelijken met Almere...), maar toch leuk om weer in winkelstraten te lopen. Nu zijn we gestrand in China Town met gelukkig wel een Engelstalige computer.

Voor diegenen die de foto's van de eerste dagen nog niet gezien hebben (foei!): deze staan dus op Flickr en we zijn nu nog wat nieuwe aan het uploaden. http://www.flickr.com/photos/kevinenmelina/ .Op naar de Gold Coast en voor nu een warme zomergroet van ons!

Sorina

Ha mensen!

Dat klinkt alsof jullie het eindelijk goed voor elkaar hebben! Toch fijn dat jullie Fraser hebben gezien!
Veel plezier!

x Sorina

Ann

Hi miss-schrijftalent-Melina&Kevin :D
Geweldig om al jullie avonturen zo mee te beleven. Net alsof je er zelf bij bent...alleen wel jammer als je dan weer terug keert in de realiteit en ziet dat je nog in Almere zit, haha!
Klinkt allemaal fantastisch, precies zoals jullie je het waarschijnlijk hadden voorgesteld..
Enjoy yourselfes!
Heel veel kusjes..

mama

hai Pina en Kevin

heerlijk om weer wat van jullie te lezen
jullie vermaken je wel ondanks dat af en toe het weer tegen zit
heb de foto"s bekeken wauw
tot gauw weer niet letterlijk natuurlijk
kus en knuffel voor allebei

Josta

Willen jullie mij niet meer wakker smsen op zondag! Foei niet iedereen is een jaar op vakantie en sommige moet genieten van de keren dat ze kunnen uitslapen...gelukkig ben ik aan het afstuderen dus komt het met het uitslapen wel goed dus hierbij zijn jullie vergeven ;) hahaha
Voor de rest wel goed te lezen dat het allemaal super mooi en leuk is....;)

Leo

Die verhalen zijn echt te goed!! Inderdaad jammer dat je daarna achter komt dat je nog in het grijze Amsterdam Noord zit (of all places). Nog nooit een berichtje achter gelaten omdat het hier niet echt heel spannend is (grijs, nat, normaal, niet echt iets om over naar Australie te schrijven). Bijna scriptie af (alleen nakijken, dus hoef er nu nog maar 1), Costa Rica reis is bijna geboekt, nog 2 weken voor het wintersport-avontuur en Carsten is gefilmd tijdens een voetbalwedstrijd, dus misschien gaat hij nu eindelijk gescout worden en kan ik voetbalvrouw worden (Silvie pas maar op). Zo, zijn jullie ook weer bij. Heel veel plezier (gaat wel goedkomen), succes met het behouden van je bikini en het oefenen van je surf-moves en dikke kus.
.... we kijken uit naar het volgende verhaal, achter onze computertjes.....

Astrid

Oooow, wat word ik toch jaloers als ik jullie verhalen lees. Ik wil weer terug!!
Veel plezier nog, geniet er van!! Voor je het weet is het alweer voorbij, maar gelukkig hebben jullie nog wel ff ;-)

Jody

Heb je ook een foto genomen van dat piepschuim-bodyboard? Leuke verhalen trouwens, jullie beschrijven alles heel leuk!

Walter

Het valt me op dat de verhalen steets langer worden. Ik ben blij dat jullie het zo goed hebben. Het is mooi om jullie reis zo te kunnen volgen je wordt helemaal mee getrokken. Ik hoop dat het weer daar wat beter wordt. groetjes walter

rinske

gave foto's joh echt super stoer!!

Opa Klomp

Blijf door je vader goed op de hoogte van jullie avonturen! Geweldig! Groeten. Ook van Alida!