Kevin en Melina op wereldreis

Vast in North Queensland

Tja, het kan natuurlijk tekenend zijn voor de hoeveelheid voorbereiding die wij hebben getroffen voordat we naar Australië gingen, maar zeg nou eerlijk: wie houdt er rekening mee dat er in Australië hele provincies worden afgesloten van elkaar doordat de wegen onder water staan? Nou dat gebeurd dus. We zitten nu in North Queensland, nog steeds in Cairns. Het is een (sub)tropisch klimaat hier en daarbij ook nog eens wet season. Voor jullie beeldvorming, continu 30 graden ('s nachts 26) en elke avond ladingen met regen. Ongelofelijk hoe hard het hier kan regenen. Helaas betekent dat dus zoals gezegd wel dat we hier niet weg kunnen. We willen naar Sydney, maar de hoofdsnelweg richting het zuiden staat tussen Tully en Townsville onder water. Alle supermarkten zijn hier leeg omdat bevoorrading niet mogelijk is en het laatste nieuws is dat dinsdag nieuw voedsel komt en dat we hopelijk ook naar het zuiden af kunnen reizen. We houden het nieuws maar in de gaten want meer kunnen we niet doen.

Het is overigens helemaal geen straf om hier te zitten (afgezien van de warme nachten in de camper zonder airconditioning). We hebben echt prachtige dingen gezien. Zo zijn we naar Kuranda gereden. Dat is een dorpje hier vlakbij, helemaal de bergen in midden door een prachtig regenwoud met als hoogtepunt de Barron Falls: een waterval van zo'n 150 meter schatten we. Ons eerste wauw-momentje was er al snel dus! Verder zijn we via een prachtige kustroute noordelijk gereden richting Port Douglas en daar ook overnacht. Aan de ene kant de prachtige natuur van dichtgegroeid regenwoud en rotspartijen en aan de andere kant het ene bountystrand na het andere. Gisteren zijn we naar de Northern Tablelands gereden. Dat is een heuvelachtig landschap met allemaal verschillende maten heuvels. Echt geen straf om doorheen te rijden! En om nog even op te scheppen zijn we vandaag de hele dag wezen snorkelen in de Great Barrier Reef! Alle verhalen zijn waar: het is superrrr mooi!

Al met al is het hier echt fantastisch mooi en kijken we onze ogen uit. Toch lijkt het ons nu wel leuk om wat verder te kunnen reizen dus allemaal duimen dat de overstromingen snel opdrogen ok? Of een roeiboot opsturen mag ook. Super bedankt voor alle leuke reacties!

Take care lads en loves

Tongue out

Kus, Kevin en Melina

Vincent

Dat klinkt wel gaaf daar, goed om te horen dat jullie het zo leuk hebben.

Maar het is wel te hopen dat jullie binnenkort verder kunnen, anders is het eenzijdige wereldreis :P

Sorina

Ha mensen.

Tja dat is flink balen zeg, dat weer. Als jullie te lang vast gaan zitten in Cairns, kunnen jullie misschien een duikcursus nemen op de Outer Reef. Ook echt wel de moeite waard! Had ik btw al gewezen op de Westkust? Die is ook echt de moeite waard en je kan er (in mei meen ik) snorkelen met whalesharks! Dat is echt een van mijn hoogtepunten geweest.
Nou, succes en veel plezier in ieder geval daar. In het ergste geval maar een vliegtuig nemen of gaan die ook niet?

Liefs, Sorina

oma

daar wil ik ook wel een paar dagen vast zitten! Ik zie het helemaal voor me,de mooie stranden,het regenwoud,en het snorkelen op zo'n bijzondere plek,alleen heb ik er wel grotere afstanden voor moeten afleggen. Geniet ,liefs,Oma.

Cindy

Ik geniet nu al van jullie verhalen;)
hoop dat jullie snel door kunnen rijden dan he?:)

xx cindy

Laurens

Ja snorkelen in GBR!! vet. eerste foto is ook een knaller hoor :)

succes!

Ann

Hi lovebirds,

Klinkt geweldig allemaal. Heel 'reis'-achtig ook :-D
En jullie hebben nog ZO lang te gaan.. zucht, wat een lekker vooruitzicht..

Kusjes

Geoffrey

Geluksvogels, mooi dat elke "tegenslag" uiteindelijk positief uit pakt.

Roland

Volgens mij krijgen Jackelien en ik hier een déjà vu te lezen. Neem van ons aan naar het zuiden wordt het weer vanzelf beter.
Neem vooral de tijd om alle indrukken in je op te nemen.
Melissa en Kevin, veel succes en plezier de komende tijd.

Walter

Een rubber bootje? Het wordt een beetje proppen in de brievenbus maar waar moet ie heen?

De foto van de Barron Falls is erg indrukwekkend.
Het ziet er allemaal prachtig uit daar!

Veel succes met oversteken!

Lio

He stinkie!

heb ik je toch nog even gevonden op de reismee ben je er weer vandoor? ik lees dat je richting Sydney wil komen de stad waar ik ondertussen al drie maanden hang :-) gezellig wij hebben hier helemaal geen last van al die overstromingen en regenval we zijn vandaag nog lekker naar het strand geweest! zodra je de mail checkt laat dan even je nummer? neem aan dat je een australisch nummer heb? achter op mijn site dan houden we contact oke? www.imaginelio.reismee.nl

Liefs,

Lio

rinske en bart

Hoi!!!vet balen dat het in t begin niet zo lekker ging met t vliegtuig..toch nog goed gekomen gelukkig!Veel plezier nog we volgen alles wat jullie allemaal gaan doen...hopen dat de overstroomde wegen weer snel opgedroogd zijn!

Veel plezier nog!!

Ps: we hebben een huisje/appartementje gevonden in Haven dus alvast een uitnodiging voor als jullie na een hele jaar reizen weer terug zijn in almere ;)

enuhh kevin hier kom je mooi weer van af van je vriendendienst (klusssen!) pikebaas

groetjesssss,

Marijke

Ja, dat is ff wat al dat water!!!!
Maar ja brand is erger zullen we maar zeggen!
Blijf dus nog maar even daar, en ga lekker snorkelen,
of doe zowiezo je snorkel maar vast op, als ik de tv
beelden zie....
liefs en veel plezier, leuke camper!

Liesbeth

Hallo lieverds, Lekker die regen, het is dat het daar zo
mooi is, anders hadden jullie wel hier kunnen blijven.
Alhoewel het hier erg koud is brrrrrrrrrr. Mooi is
Queensland hé. Leuk dat jullie gesnorkeld hebben.
Kan me wel voorstellen dat jullie weer verder willen.
Ik hoop dat het snel gaat lukken. Straks halen jullie Sydney niet optijd. Geniet van al het moois en van de warmte. Kus Liesbeth

Kevin en Melina

Nou jongens en meisjes, geen nood: we leven nog.
We hebben net weer een enorme stortbui overleefd op onze weg naar Airlie Beach.
Binnenkort (misschien vanavond) komt er een uitgebreid verslag maar we vinden het super leuk om alle reacties te lezen als we door de plassen heen weer eens op internet kunnen.
Kus, K&M

margootje

Beste Melina en Kevin,
Tjee wat een ellende he met die overstromingen!
Tja we zien het allemaal wel op tv maar jullie zitten er met de neus dus bovenop.
Aan de andere kant kan je dit beter hebben als die kant van Australie met al die branden!!!!!

Afijn is een opblaasbootje ook goed?:-)
Hoop ECHT voor jullie dat het vanaf nu op houd met regenen en dat jullie weer verder kunnen.
HEEL HEEL veel plezier en succes bij jullie verdere reis......
XXXXX