Kevin en Melina op wereldreis

Route du Soleil

Jaja, de berichten volgen zich in een razend tempo op! We zitten dan ook volop in de voorbereiding: het hele weekend doorgehaald achter de computer. Geen minuut geslapen en geleefd op chips, pistachenoten en goedkope Bullit energy drink, maarrr... het resultaat mag er wezen; We hebben een route! Een route die (bijna) volledig rekening houdt met seizoenen, temperaturen, regen en kans op tornado's.

Wink

FEB: Australië
MRT: Nieuw Zeeland
APR: Indonesië , Filippijnen
MEI: Japan , Zuid-Korea
JUNI: China
JULI: Vietnam , Laos , Cambodja , Thailand
AUG: Nepal , India
SEPT: Kenia , Madagaskar
OKT: Zuid Afrika en evt. uitloop
NOV: Argentinië , Chili
DEC: Peru , Brazilië
JAN: Brazilië , zonnig eiland

Helaas zitten we in Nepal en India redelijk verkeerd in augustus (regentijd), maar welke puzzel we ook probeerden het maakte niet veel uit qua weer.
In Argentinië / Chili gaan we waarschijnlijk vanaf BA naar Ushuaia, de meest zuidelijke stad op aarde, om van daaruit te gaan koukleumen op Vuurland en vervolgens weer omhoog te reizen.

Het zijn wel aardig wat landen als je ze zo ziet staan.
Het is natuurlijk een streven om ze in een jaar tijd allemaal te kunnen bezoeken, maar het is geen verplichting. We zien wel hoever we komen. Er kan in een jaar tijd veel gebeuren, dus ook met de route en de planning!
We willen wel graag afsluiten op een bounty-eiland! Haha!

Voor al die mensen die zeggen dat ze ons op komen zoeken kun je de landen aanklikken en een promotioneel filmpje (de 1 met een nog leuker achtergrondmuziekje dan de ander

Cool
) kijken van dat land.
Dat maakt het kiezen voor die mensen wellicht wat makkelijker..en voor de rest van de lezers; hopelijk krijgen we jullie zo een beetje jaloers, haha!

Groetjes, Kevin & Melina

PS. Bedankt voor de leuke en lieve reacties! Nu al! En we zijn nog niet eens weg...

Reacties

Reacties

Geoffrey

Huh geen eens Litouwen?!? Grootste voordeel is het maakt niet uit in welk seizoen je naar Litouwen gaat, het is altijd even leuk daar.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie dit allemaal terug gaan koppelen in 1 vet filmpje (er komt toch wel zoi'n filmpje hé?!?) over jullie reis, want als ik dit zo lees vermoed ik dat het een langere zit word dan de Lord of the Rings trilogie.

Laurens

Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen en foto's. Route ziet er echt mooi uit hoor. Filipijnen..nice!!

Ben ook benieuwd naar jullie plannen in China. Denk dat een maand voor vietnam, laos, cambodja en thailand wel te kort is hoor.

nog ff...

Sjon

Hah heey, naar mijn inziens word mei jullie vetste maandje ;)

Stephan

Wauw wat een vette lijst!!! :-D Echt heel erg stoer! Wie weet kom ik ook wel eventjes een keertje een weekje langs :-) Even lekker rocken met het awesome stelletje in het buitenland ^^

Sorina

Zozo! Wat een plannen! Echt heel erg gaaf! Passen jullie wel op dat jullie straks niet te veel bezig zijn met reizen en rennen en daardoor niet de echte sfeer van een land kunnen proeven... Het is goed om grootse plannen te hebben, maar je moet ze inderdaad ook los kunnen laten.
Anyway, ik hoop dat jullie heerlijk gaan genieten. Veel plezier nog met alle voorpret, voor jullie het weten, zitten jullie in het vliegtuig!

Liefs, Sorina

Arlette

He Melin (en Kevin),
Net jullie route bekeken en ja, mij heb je al jaloers! Denk alleen dat jullie de maand juli (vietnam ect.) iets te krap hebben ingepland. Vier landen in 1 maand....Ik denk dat je alleen in Vietnam al een maand met gemak kan rond-touren!!! Maar gelukkig zitten jullie nergens aan vast en met dat in je achterhoofd (alles kan, niets moet!) kan het niet anders dan dat jullie een geweldige tijd tegemoed gaan!

Groetjes van Arlet (ex-collega van Melina)

Kevin

Om toch even te reageren op de reacties over de maand juli: het is niet zo dat we precies 31 dagen zitten in die 4 landen. Voor hetzelfde geld lopen we al wat tijd in en zijn we er eind juni al aan toe en gaan we door tot en met de eerste week van augustus.
Het is een indicatie..de maanden hadden er niet eens bij hoeven te staan, maar geven een kleine indruk van de planning :).

@Sorina: we gaan heeeel lekker rustig aan genieten en doorreizen =D

Walter

Hey kev,
Doe je in mei de groeten aan de Jappen van Mitsubishi. Ik heb gehoord dat ze daar ook Mitsubishi bier hebben, kun je me mooi vertellen hoe dat smaakt (-: Als je nog wat info wil hebben over Kenia ik kan me vader wel even vragen wat de do's en de don'ts zijn. Die is er nu een paar keer geweest. Als wij een mogelijkheid hebben komen we jullie opzoeken.
Groet, Walter

Mariza

Spannend allemaal hoor! De variatie zit er in ieder geval goed in! Elk land heeft weer zijn eigen charmes.

Enne... ik teken in op Beijing om langs te komen!
Succes met de rest van de voorbereidingen en tot gauw!

Harry

Ik geloof dat ik maar van april t/m november aansluit
:-). Moeilijk kiezen hoor! China lijkt me geweldig maar dat rondje Azie in juli is ook erg aantrekkelijk. En niet te vergeten Argentinie en Chili....Wat hebben jullie een prachtig vooruitzicht. Geniet nu maar alvast van de voorpret!!

mama

Hai Melina en Kevin

Wat een landen zeg
Leuk die planning kunnen we niet naar china omdat jullie er dan niet zitten als wij vakantie hebben dus alle china boeken kunnen terug naar de bieb
Ik wens jullie in ieder geval nog veel plezier met als uitzoeken en voorbereiden

Groetjes en kus mama

Melina

Sorry mam!
Kwam helaas wat beter uit zo...en ach...jullie weten nu heel veel over China in ieder geval :)
Trouwens, jullie kunnen alsnog gaan natuurlijk, ook al zijn wij er dan niet.
Misschien kunnen jullie rond de kerst langskomen ofzo? Gewoon even een weekje ertussenuit dan.
En Harry, je kunt ook gewoon van februari t/m januari aansluiten hoor ;) haha!

Josta

Ziet er goed uit! Zal jullie alvast uit een droom halen, ik kom denk ik niet langs ;) Tenzij ik natuurlijk oppeens wel beschikking heb over de middelen op het te bekostige..haha ben natuurlijk wel student af binnenkort...maarja any way...heel veel plezier ben zeker wel benieuwd naar jullie avondturen!

Kus

Paul

Ik ben net uit India terug gekomen van vakantie..en idd, het zou mooier zijn in November...nu is het echt super daar. Maar je kan niet alles hebben he. Het is in ieder geval een fantastisch land, wat je zeker gezien moet hebben!

Groetjes Paul

Kimberly

Sodeju.. Ik ben wat laat maar heb jullie route ff gelezen. Dat zijn inderdaad heel wat landen maar het klinkt echt super!! :D
Als ik de centen had, had ik zeker ook maar ergens op visite gekomen! ;)

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!