Kevin en Melina op wereldreis

Eerste update

Allereerst welkom iedereen op onze gezamenlijke reislog! Zoals vele trouwe lezers inmiddels zullen weten, stappen we op 2 februari in het vliegtuig op weg naar Cairns, Australië, om vanuit daar de rest van de wereld onveilig te gaan maken. Het oorspronkelijke plan was dat Kevin alleen in het vliegtuig zou zitten om Melina op te zoeken die al in Australië was, maar aangezien de laatstgenoemde ;) dit niet uit kon houden door heimwee, gaan we nu lekker samen. Samen, zoals het meteen al had moeten zijn. Ook de route die we zouden gaan afleggen is bekend, maar toch hebben we besloten deze hier en daar een beetje aan te passen; zo zouden we langer in Afrika blijven en verschillende landen aandoen, maar het aanvragen van een visum voor sommige landen is zo moeilijk en tijdrovend (zo niet onmogelijk), dat we hebben besloten hier minder lang te blijven hangen. Daarentegen gaan we wel Zuid-Amerika in, een gebied dat we eerst over zouden slaan! Nu we dus meer tijd over hebben, staat dit continent ook op de route.

Verder zou een vriendin van Melina (Anneke) in augustus naar ons toekomen in Thailand en van daaruit een stuk met ons meereizen. Anneke heeft inmiddels een huisje in Utrecht gekocht (nogmaals gefeliciteerd Anneke!) en moet nu even haar plannen herzien. Hopelijk kan ze zich nog steeds bij ons voegen, maar voor nu houden we dit nog even open. Hierop volgend hebben we besloten dat we de route in China, Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam wat aanpassen, aangezien we hier eerst een rare lus zouden maken, zodat Anneke al deze gebieden ook nog kon zien. Binnenkort gaan we er even goed voor zitten om te bepalen wat nou de meest strategische route is binnen deze gebieden (natuurlijk probeer je dan zo veel mogelijk rekening te houden met seizoenen en beste reistijden). Uiteraard houden we jullie op de hoogte van de ‘definitieve’ route.

Nu zijn de voorbereidingen weer in volle gang! Vaccinaties zitten er bijna allemaal in (Melina had ze natuurlijk al, maar ook Kevin heeft de vele naalden bijna allemaal getrotseerd), de zoektocht naar een rugzak voor Kevin is van start gegaan, het opsnorren van belangrijke informatie staat in de prioriteitenlijst en ga zo maar door. Het lijkt nog ver weg, maar over 90 dagen zitten we in het vliegtuig: een begin van een super mooi avontuur. Er zijn nog zo veel zaken te regelen, zoals het onderverhuren van het huis (iemand geïnteresseerd, haha?) en hoewel we soms door de bomen het bos even niet meer zien, komt het uiteindelijk met dat geregel wel goed en stappen we geheel voorbereid in dat vliegtuig! Het is best wel een raar idee dat we over een tijdje op het vliegveld staan en voor een jaar alles achterlaten, terwijl we nu nog gewoon vol aan het werk zijn en het dagelijks leven ook gewoon doorgaat. Op internet lezen we volop verhalen van mensen die nu aan het reizen zijn en zien we honderden mooie foto’s. Het is echt een gek idee om te weten dat wij over een paar maanden zelf die mensen zijn die mooie foto’s maken en fantastische reisverhalen hebben. We kunnen echt niet wachten tot het eindelijk zo ver is!

We trekken een maand Australië door van Cairns naar Sydney, waarschijnlijk in een camper, aangezien Melina d’r hostelervaringen in Australië niet echt denderend waren, en vliegen op 5 maart van Sydney naar Christchurch in Nieuw-Zeeland. Dat zijn de enige tickets die we tot nu toe gekocht hebben en we maken dan ook geen gebruik van een wereldticket: we willen echt alles open houden.

Voor nu is dit even de enige informatie waarmee we jullie willen verblijden/vermoeien, maar uiteraard wordt iedereen door ons op de hoogte gehouden. De komende 90 dagen gaan we nog even genieten van familie en vrienden om ons heen, dus jullie zijn nog even niet van ons af ;).

Groetjes Kevin en Melina

Laurens

Dit gaat een knaller worden! Hou bij planning ook beetje de beste reistijden in de gaten..dat kan wel wat uitmaken :) (geen tyfoons in vietnam of onmogelijke bergpassen in Chine in winter bv..)

succes!

solange

Jongens heel veel plezier en geluk op deze reis! Ik denk aan jullie!
Groetjes,
Solange

john

klinkt goed en laat me weten of je van
myn vrienden- hulp in oz en new zealand gebruik wil maken...en vergeet niet om de kiwi experience bus te checken!!!

Kimmy!

Gosh... Enige wat ik kan zeggen is: Ik ben Jaloers!!!:P
Heel veel plezier! En dat komt wel goed:) Geniet nog van de 90 dagen hier in Kikkerland!

Kus

Josta

Whooo wat een verhaal weer, maar klinkt allemaal goed! Ik wens jullie hierbij al heel veel plezier maar ga der wel vanuit dat ik jullie nog ff zie ;)

Kus

rinske

HEYY!!!

Echt super stoer dat jullie dit gaan doen...Weet zeker dat jullie het echt heel erg gaaf gaan vinden daarzow ver weg met zn 2 tjes!!! En ook ik ben wle een klein beetje jaloers als ik al die verhalen van jullie hoor klinkt zo vet al die reis plannen !!!

Enjoy...maar dat gaat zekers lukken ... en nu nog lekker iets minder als 90 dagen w8en :D en je alvast verlekkeren aan het idee dat het hier ijs en ijs koud is met wind regen en hagel en jullie dan lekker in de zomer zitten met een biertje/rosetje op een terrasje zitten ;) Heeeel vervelend..

kusss

Walter

Het klinkt allemaal erg mooi. Goed dat jullie het 'thuis front' op deze manier op de hoogte willen houden.
We moeten binnenkort maar weer even wat gaan drinken straks moeten wij het een tijdje zonder jullie doen.
Als je moeite hebt met het zoeken naar een huurder kun je Gerben eens proberen te contacten, ik weet dat hij op korte termijn iets tijdelijks zoekt.

Succes met alle voorbereidingen.

Sorina

Hey mensen!
Wat een verandering van plannen zeg! Wist niet eens dat Melina alweer thuis was, maar wel fijn dat jullie nu echt samen kunnen gaan genieten! Succes met alle voorbereidingen en hou ons op de hoogte!
Ben benieuwd naar al jullie gave verhalen en foto's die gaan komen!

Liefs, Sorina

Paul (via e-mail)

We krijgen al de kriebelz, passenger Klomp flight 505 to Singapore/Cairns immediately boarding gate B52, goodbye en hello, rtl travel, 80 dagen wel wat meer, fly away, airmiles and more, nordic wokken, warm ondergoed en gaan met die banaan! Aftellen!

Stephan

Wauw, als je dit zo leest dan wordt je (being IK) wel erg jaloers :-P Klinkt echt zo geweldig! En nog samen ook :-D Dat moet echt een enorm prachtig gevoel zijn! Ben echt blij voor jullie :-)

Astrid

Super tof!! De info voor de camper staat op je Hyves ;)
Ik heb de mailinglist inmiddels ontdekt, dus ik blijf trouw meelezen. Fijn dat jullie ook samen gaan, veel leuker!

Geniet van de voorpret, voor je het weet sta je alweer op Nederlandse bodem haha!

Groetjes,
Astrid

Fred (koude neef)

Hoi Kevin (en Melina),

Ik heb je geen geluk meer kunnen wensen op de zaak, dan maar op deze manier.
Veel plezier en succes met de voorbereiding. Ook groeten van je warme nicht. Ik zal goed juichen in het stadion zodat we eindelijk weer eens kampioen worden.

Groet van een hardwerkende NCCW'er